יום שלישי, 17 באפריל 2012

אופן גידולו של האספרגוס - איך מגדלים בבית

אופן גידולו של האספרגוס:

במאמר זה אנו נסביר לכם כיצד צריך וכיצד מומלץ לבשל כל סוג שונה של אספרגוס- אנו ניתן לכם הסברים מפורטים שבהם תוכלו להשתמש במידה ותרצו לגדל סוג מסוים של אספרגוס.

-אספרגוס ירוק: סוג זה של אספרגוס צריך לקבל את הגידול הרגיל והפשוט ביותר. למה הכוונה בגידול הכי פשוט והכי רגיל? הכוונה היא שכל האספרגוס צריך לקבל את הקרניים שמגיעים אליו מאור השמש, מכיוון שכך הוא מקבל את החומר כלורופיל שהופך אותו לאספרגוס ירוק.

-אספרגוס לבן: סוג זה של אספרגוס צריך לקבל גידול מיוחד שרק באמצעות גידול זה הצמח אספרגוס יקבל את צבעו הלבן. גבעול האספרגוס צריך להיות מתחת לאדמה במהלך הגידול, וכך קרני השמש של יגיעו אל הגבעול והוא לא יקבל את החומר כלורופיל שהופך את גבעול האספרגוס לצבע ירוק, אלא הופך אותו לצבע לבן.

אספרגוס סגול: צריך לקבל את אותו סוג גידול של האספרגוס הירוק, אך את סוג זה של אספרגוס, צריך להוציא זמן קצר לאחר שהוא בוקע מן האדמה.

יום חמישי, 12 באפריל 2012

אספרגוס

סוגי אספרגוס,

במאמר זה אנו נפרט עבורכם על כמה סוגי אספרגוס שישנם, ואנו ניתן אודות כל סוג אספרגוס הסבר קצר שאיתו תוכלו להבין יותר מהו כל אספרגוס ומה ייחודי לכל סוג. מה היתרונות ומה החסרונות בעצם של כל סוג אספרגוס.

-אספרגוס לבן: קודם כל, אספרגוס זה נודע רק מתחילת המאה ה-19. סוג זה של אספרגוס נוצר מכך שחלקו של האספרגוס, הגבעול, נמצא מתחת לאדמה, וכתוצאה מכך האור של השמש אינו מגיע לחלק זה של האספרגוס (לגבעול הצמח). אור השמש חיוני לצמח, ובעקבות חוסר קבלת אור השמש לא נוצר באזור זה של הצמח כלורופיל- שזהו החומר שהופך את הגבעול לצבע ירוק.

-אספרגוס סגול: אספרגוס סגול 'הומצא' בצרפת, והוא מקבל את צבעו הסגול בכך שמקובל לחכות עד שגבעול הצמח יבצבץ מהאדמה- בשלב זה לגבעול יש צבע סגלגל שמעורב עם צבע ירוק. -אספרגוס ירוק: האספרגוס המוכר לנו ביותר. מגודל בצורה הרגילה שבה הגבעול מקבל את קרני השמש ובכך מתקיים החומר כלורופיל בצמח, וכך הגבעול מקבל את צבעו הירוק

יום חמישי, 5 באפריל 2012

בישול עם אספרגוס


בישול עם אספרגוס,

במאמר זה אנו נסביר לכם כיצד ניתן לשלב את האספרגוס בתוך המטבח ובתוך הבישול, וניתן לכם כל מיני סוגי מאכלים וטיפים שאיתם תוכלו להיעזר לצורך שימוש האספרגוס בתוך המטבח לבישולים, מאכלים וכו'...

לרוב סוגי הבישולים תצטרכו לקלף את האספרגוס מתחילתו ועד סופו מכיוון שהגבעול שלו והציפוי של הצמח הזה הוא קשה ואינו ניתן לבישול. במרקי אספרגוס, ניתן להשתמש בגבעול האספרגוס לצורך העברת הטעם של האספרגוס בצורה יותר חזקה ומהירה.

לרוב אספרגוס מוגש בדרך כלל עם תפוחי אדמה (מבושלים או לא מבושלים זה לא כל כך עקרוני), חמאה מותכת, רטבים מיוחדים וכל סוג בשר שתרצו יהיה ניתן לאכול ליד הפרי אספרגוס.

האספרגוס ניתן לבישול במגוון רחב של דרכים וסוגי בישול. זהו פרי שצריך להיזהר איתו בבישול מכיוון שיש לו חלקים מאוד עדינים בצמח, ולכן צריך להיזהר ולא לחמם אותו על אש גבוהה מדי בכדי שהוא לא ייהרס או יאבד את טעמו ובכך לא נפיק שום תועלת מהאספרגוס.

להלן מספר מתכונים מומלצים לבישול אספרגוס:

מאפה עם אספרגוס וגבינות:


סלט שעוית ואספרגוס:

יום רביעי, 4 באפריל 2012

אספרגוס - סגולות רפואיות

אספרגוס ברפואה,

במאמר זה אנו נסביר לכם אודות הצמח אספרגוס העסקי הרפואה- מה זאת אומרת? אנו נסביר לכם כיצד היה נהוג להשתמש באספרגוס כצמח מרפא ובאילו מקומות בעולם וכמובן באילו תקופות. ומדוע בעצם יוחסו לאספרגוס כוחות מיוחדים אשר מסוגלים לרפא אדם.

האספרגוס נוצל ע"י המצרים לפני כ-4500 שנה. בתקופה יותר מאוחרת בערך במאה השנייה לפנה"ס ע"י הרומאים והיוונים. לאספרגוס יוחסו כוחות כמו תרופה למחלת הצהבת. יוחסו לאספרגוס גם תכונות כמו חומר משתן ומשלשל.

הרומאים היו אלו שהפיצו את האספרגוס ברחבי העולם, בעיקר באזור צפון האלפים וצפונה משם. אספרגוס נחשב לפרי מאוד יקר ומאוד איכותי. ערכו התזונתי של האספרגוס הוא מזערי ביותר, למרות שהוא עשיר בכמה סוגי וויטמינים שמאוד חיוניים לגוף מכל מיני בחינות והיבטים כמו: וויטמין B1 וכו'...

לאספרגוס יוחסו תכונות אשר יכולות לרפא חיי אדם ומצילות אנשים מכל מיני סוגי מחלות כמו צהבת. כמובן שלאספרגוס היו גם עוד שימושים חוץ מההיבט הרפואי- האספרגוס נוצל כפרי מאכל ולעוד כל מיני אופציות שהאספרגוס יכול היה להשתייך להם.


יום שלישי, 3 באפריל 2012

מהו אספרגוס?



מהו אספרגוס?

במאמר זה אנו נסביר לכם בקצרה מהו בעצם צמח האספרגוס, וניתן לכם מידע כללי אודות הצמח הזה. האינפורמציה במאמר הזה תעזור לכם להבין יותר טוב מהו בעצם אספרגוס.

אספרגוס הוא צמח ממשפחת האספרגיים.

אזורי הגידול של האספרגוס הם באזורים בעלי אקלים חם כמו דרום ומרכז אירופה, בצפון ומערב אסיה. הוא גדל בעיקר ליד נחלים (בגדות הנחלים), והוא נחשב כירק מאכל.

מראהו החיצוני של האספרגוס הוא: האספרגוס הוא בעל גבעולים לבנים אדומים עסיסיים ומלאים. ענפים אלה מכוסים בעלים קטנים. גובה הצמח נע בין חצי מטר לבין מטר וחצי! ענפיו של האספרגוס הם דקים וקלים. הפרי של צמח האספרגוס הוא בצבע אדמדם.

האספרגוס הינו צמח מאוד יפה מבחינה חיצונית ומאוד מרשים. בנוסף לאספרגוס יש מגוון רחב של אפשרויות לבישול (הוא מתאים לכל מיני סוגי בישול), ובעבר היה נהוג להשתמש בו גם בכדי לרפא בני אדם ממחלות מסוימות- יוחסו לצמח זה (לאספרגוס) יכולות ריפוי מיוחדות אשר מיוחדות אך ורק לצמח האספרגוס.

ללמידה עוד אודות צמח האספרגוס, לחץ כאן.